zamknij to okno
Portale internetowe Wydawcnictwa Trendy sp. z o.o. korzystają z ciasteczek COOKIES w celu poprawnego działania statystyk GOOGLE oraz BIZON MEDIA dostarczających reklamy. Jeśli nie zgadzają się Państwo na zostawianie ciasteczek przez GOOGLE ANALYTICS prosimy o wyłączenie obsługi ciasteczek w konfiguracji Państwa przeglądarki stron internetowych i dalszą wizytę na stronie.

MENU   START WYDAWCA REDAKCJA ARCHIWUM  
Szukaj

WYSZUKIWARKA



BAZY PRAWA
PRAWO KRAJOWE
PRAWO UE

Wyrejestrowanie z ubezpieczeń członków rodziny pracownika

Czy przy wyrejestrowaniu pracownika trzeba wyrejestrować z ZUS również jego dzieci? Na jakich dokumentach należy tego dokonać?

Obowiązkiem płatnika jest informowanie ZUS o każdej zmianie dotyczącej ubezpieczonych. Wyrejestrowania z ubezpieczeń pracownika należy dokonać w ciągu siedmiu dni od daty, z którą wygasł obowiązek ubezpieczeń.

W ciągu tego czasu należy także dokonać wyrejestrowania wszystkich zgłoszonych członków jego rodziny. Pracodawca jest zobowiązany wypełnić druk ZUS ZCZA lub ZUS ZCNA (zależnie od miejsca zamieszkania członków rodziny). W Bloku III należy podać dane pracownika, natomiast w blokach od IV do VII wpisywać kolejno dane wyrejestrowywanych członków rodziny. W polu 01 należy wpisać "2" - wyrejestrowanie członka rodziny; w polu 02 - datę utraty uprawnień do ubezpieczenia zdrowotnego.

Monika Leszczyńska
Autorka jest konsultantem ds. ubezpieczeń społecznych

Podstawa prawna
  • art. 36 ustawy z 13 października 1998 r. o systemie ubezpieczeń społecznych (Dz.U. nr 137, poz. 887 ze zm.)

Treść artykułu dotyczy stanu prawnego obowiązującego w czasie opublikowania go w piśmie.
S2pXSLTransformator::missingFileError :: Plik z szablonem XSL /htdocs/e-podatnik.pl/epodatnik/xml/spisy_tresci_czasopism/doradca_podatnika/633.xml NIE ISTNIEJE !!!
Hotelarz    Rynek Turystyczny     Restauracja    Polski Jubiler
Wydawnictwo TRENDY | Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia



Zapoznaj się z naszym portalem pisma branżowego Hotelarz