zamknij to okno
Portale internetowe Wydawcnictwa Trendy sp. z o.o. korzystają z ciasteczek COOKIES w celu poprawnego działania statystyk GOOGLE oraz BIZON MEDIA dostarczających reklamy. Jeśli nie zgadzają się Państwo na zostawianie ciasteczek przez GOOGLE ANALYTICS prosimy o wyłączenie obsługi ciasteczek w konfiguracji Państwa przeglądarki stron internetowych i dalszą wizytę na stronie.

MENU   START WYDAWCA REDAKCJA ARCHIWUM  
Szukaj

WYSZUKIWARKA



BAZY PRAWA
PRAWO KRAJOWE
PRAWO UE

Designerskie kolekcje z hurtowni

W hurtowniach z biżuterią złotą można znaleźć biżuterię cieszącą się wielkim zainteresowaniem klientów. Niemniej właściciele hurtowni mają w swoim asortymencie nie tylko biżuterię, która już znalazła uznanie klientów, ale również tę, która cieszy się popularnością wśród klientów salonów jubilerskich w krajach zachodniej Europy.



Hurtownie złota, funkcjonujące na polskim rynku, dość aktywnie konkurują ze sobą, dlatego też każda z nich stara się pozyskać nowych klientów, nie tylko poprzez upusty i promocje, ale przede wszystkim poprzez oferowanie nowatorskich kolekcji biżuteryjnych, coraz częściej sięgając po kolekcje designerskie.


Wspólny cel

Rynek hurtowni złota w Polsce wydaje się być rynkiem ukształtowanym, od dłuższego czasu nie dokonywały się na nim duże zmiany. Jednak niestabilne czasy ekonomiczne spowodowały, że właściciele hurtowni zmuszeni byli do podjęcia działań mających na celu zwiększenie liczby swoich stałych klientów. – Jedną z metod pozyskania nowych klientów było powolne podnoszenie cen biżuterii, nawet w momencie znacznych wzrostów ceny złota – zauważa Paweł Paliwoda, właściciel salonu jubilerskiego, klient hurtowni złota. – Wzrost cen biżuterii był nieunikniony, jednak nie następował szybko, bo klienci nie mogliby się dostosować do zmian – zauważa. Hurtownie nienerwowo reagowały na stałe podnoszenie cen złota i kamieni szlachetnych, przez co udało im się utrzymać swoich stałych klientów. – Niektóre hurtownie oferowały płatność ratalną za zamówiony towar, dzięki czemu możliwe było nieprzerywanie działalności i zamawianie nowych kolekcji złotej biżuterii mimo stagnacji na rynku jubilerskim – mówi Daniel Przybylik, właściciel sklepu z biżuterią Złoto i Srebro. – Dzięki temu salony jubilerskie nie traciły płynności finansowej. Hurtownie i detaliczni sprzedawcy strzelali do jednej bramki, zależało im, aby branża jubilerska nie traciła klientów – dodaje. Dzięki podejmowanym przez właścicieli hurtowni działaniom udało się większości z nich utrzymać liczbę swoich stałych klientów i przetrwać czasy zastoju na polskim rynku jubilerskim.


Popularna biżuteria

W hurtowniach złotej biżuterii można znaleźć niemal każdy rodzaj biżuterii, który cieszy się zainteresowaniem klientów. Hurtownicy wyszli naprzeciw oczekiwaniom swoim klientów i wprowadzili biżuterię, która najlepiej sprzedawała się w salonach jubilerskich. W hurtowniach można znaleźć złote charmsy, zawieszki a’la Lillu, pierścionki z cyrkoniami czy złote pierścionki z małymi brylancikami. – Hurtownie oferują po przystępnych cenach wszystkie sprzedażowe hity – zauważa Daniel Przybylik. – Korzystając z oferty hurtowni można zaopatrzyć swój salon we wszystkie sprzedażowe pewniaki – dodaje. Hurtownicy oferują, co należy podkreślić, złotą, pełnowartościową biżuterię w niezwykle przystępnych cenach.


Pojedyncze egzemplarze biżuterii

Hurtownicy wychodząc naprzeciw oczekiwaniom swoich klientów wprowadzili do swojej oferty biżuterię designerską. Krótkie serie biżuterii wykonanej według oryginalnego wzornictwa zyskują z każdym sezonem większe grono odbiorców. – Są klienci, którzy zainteresowani są tylko kupnem biżuterii tradycyjnej, jednak coraz szersza rzesza odbiorców chce posiadać biżuterię unikatową – zauważa Daniel Przybylik. – Zazwyczaj dotyczy to osób, które dysponują pieniędzmi i zależy im na wyróżnieniu się z tłumu – dodaje. Właściciele salonów jubilerskich podkreślają, że klienci chcą posiadać unikatową biżuterię, jednak nie chcą jej wyszukiwać po całym rynku. Dlatego też chętnie decydują się na zakup biżuterii designerskiej dostępnej w salonach jubilerskich. – Wprowadzenie przez hurtownie złota możliwości kupna biżuterii „niekonwencjonalnej” powoduje, że rosną zyski w salonach jubilerskich – zauważa Daniel Przybylik. – Rośnie także prestiż danego salonu jubilerskiego – dodaje. Właściciele salonów jubilerskich poszukujący nowości czy innowacyjności także mają w czym wybierać. Hurtownie starają się zaproponować klientom możliwie różnorodny asortyment, krótkie serie, nowoczesny design czy ciekawe i niespotykane połączenia metali szlachetnych. Coraz częściej w hurtowniach z biżuterią złotą można znaleźć biżuterię wykonaną w pojedynczych egzemplarzach, opatrzoną specjalistycznymi certyfikatami. Warto zauważyć, że biżuteria ta wykonywana jest przerz zagranicznych artystów i wprowadzana na polski rynek za pośrednictwem hurtowni z biżuterią złotą. – Im ciekawsze okazy biżuteryjne, tym większa szansa, że klienci będą zainteresowani jej kupnem – zauważa Daniel Przybylik. – W hurtowniach z biżuterią złotą trudno znaleźć autorskie projekty biżuterii, gdyż rolą hurtowni jest sprzedaż biżuterii użytkowej, biżuterii przeznaczonej dla „przeciętnego” klienta salonu jubilerskiego – zauważa.


Oferta hurtowni

Można zauważyć, że hurtownicy przygotowują swój asortyment pod nową modę, powoli odchodzą od sprzedaży charmsów czy zawieszek do bransoletek, choć one ciągle sprzedają się dość dobrze w salonach jubilerskich – zauważa Daniel Przybylik. – Hurtownicy wprowadzają kolekcje biżuterii, w których wykorzystywane są najmodniejsze kamienie szlachetne – cytryny, topazy czy akwamaryny – dodaje. W asortymencie hurtowni znajduje się także biżuteria, do której produkcji wykorzystano kamienie o barwie pastelowej – szczególnie korale. Wygląda na to, że modne w salonach jubilerskich na zachodzie Europy kolekcje biżuterii utrzymane w barwie pastelowej, także w naszym kraju będą święciły triumfy popularności w nadchodzącym sezonie. – Wydaje się, że w nadchodzącym sezonie modne będzie łączenie żółtego złota z koralem, a także wszelka biżuteria w barwie „ciepłej” i wyrazistej – uważa Paweł Paliwoda. Właściciele salonów jubilerskich podkreślają, że na popularność kamieni takich, jak cytryn czy topaz z całą pewnością wpływ ma cena biżuterii z nich wykonanej. Sądząc po ofercie hurtowni jubilerskich można wnioskować, że w nadchodzącym sezonie duży wpływ na zakupy Polaków będą miały ceny biżuterii.


Biżuteria u jubilera

Właściciele salonów jubilerskich dokonując zakupów w hurtowniach ze złotą biżuterią powinni przede wszystkim zaopatrzyć się w klasykę. Preferencje klientów pokazują, że niezmienną popularnością cieszą się pierścionki z klasycznego żółtego złota inkrustowane kamieniami szlachetnymi, najczęściej brylantem. Warto także zdecydować się na zamówienie złotej biżuterii z koralem, gdyż będzie wpisywała się ona w najnowsze trendy modowe, a co za tym idzie będzie cieszyła się sporym zainteresowaniem klientów salonów jubilerskich.

Treść artykułu dotyczy stanu prawnego obowiązującego w czasie opublikowania go w piśmie.
Polski Jubiler
WYBRANY NUMER: 02/2012
DATA WYDANIA: 2012-03-20

PANORAMA

Biżuteria dla każdego
EKO w Gliwicach
Sztuka złotnicza

TARGI

Gdańsk w przededniu targów
Polacy na INHORGENCIE

SKLEP

Zakup przez kliknięcie

WZORNICTWO

Arata Fuchi

TEMAT MIESIĄCA

Ślubne zakupy w salonie jubilerskim
Designerskie kolekcje z hurtowni
Złote dewocjonalia
Użytkowe ozdoby ze złota
Salon ze złotą biżuterią

GEMMOLOGIA

Słowacki obsydian

LUDZIE BRANŻY

Wiedza i fachowość jest lepszą dźwignią handlu niż reklama
Dobre czasy dla biżuterii autorskiej

ZEGARKI

Zegarek z masy perłowej

EKONOMIA

Gdzie ukryć cenne przedmioty

DOBRE BO POLSKIE

Poszukiwanie piękna w świecie

PROBLEM BRANŻY

Warsztat złotnika

RAPORT

Rynek złota
Hotelarz    Rynek Turystyczny     Restauracja    Polski Jubiler
Wydawnictwo TRENDY | Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia



Zapoznaj się z naszym portalem pisma branżowego Hotelarz