zamknij to okno
Portale internetowe Wydawcnictwa Trendy sp. z o.o. korzystają z ciasteczek COOKIES w celu poprawnego działania statystyk GOOGLE oraz BIZON MEDIA dostarczających reklamy. Jeśli nie zgadzają się Państwo na zostawianie ciasteczek przez GOOGLE ANALYTICS prosimy o wyłączenie obsługi ciasteczek w konfiguracji Państwa przeglądarki stron internetowych i dalszą wizytę na stronie.

MENU   START WYDAWCA REDAKCJA ARCHIWUM  
Szukaj

WYSZUKIWARKA



BAZY PRAWA
PRAWO KRAJOWE
PRAWO UE

Podróże kontra telewizor…

Do turystyki trzeba wychowywać. Niestety, nie jest z tym w Polsce dobrze. Dlatego warto popierać wszelkie inicjatywy, które mają na celu popularyzację spędzania wolnego czasu poza domem, a więc w podróżach, zarówno tych małych, jak i dalekich. Z taką inicjatywa wystąpiła portal ZnaneNieznane.pl. organizując akcję „Podróże kontra telewizor”. – Podczas prac nad portalem zauważyliśmy, że młodzi rodzice bardzo rzadko decydują się na podróżowanie razem z dziećmi. W natłoku codziennych zajęć dopuszczamy do tego, że to telewizja i komputery stają się głównym oknem na świat dla naszych pociech. A przecież nowe krajobrazy i emocje, jakie wiążą się z podróżowaniem to szansa na lepszy rozwój dzieci – przekonuje Justyna Wojciechowska, redaktor naczelna portalu ZnaneNieznane.pl. Dzieci spędzają 3 godziny i 43 minuty przed telewizorem w soboty, natomiast ich rodzice przez weekend przeznaczają na to aż 10 godzin i 46 minut. Wspólne oglądanie telewizji nie utrwala więzi rodzinnych, a poznawanie świata przez ekran telewizora jest mało rozwijające. Podróże kontra telewizor to społeczna inicjatywa, której celem jest zachęcenie rodziców do aktywnego spędzania czasu ze swoimi pociechami. Akcja miała na celu nagłośnienie oraz wyeksponowanie problemu dzieci, które większość wolnego czasu spędzają w domu. Start kampanii poruszył Świdnicę, w której tak naprawdę wszystko się zaczęło. Na 30-metrowym płótnie swoje dłonie odcisnęły – w geście poparcia – tysiące osób, pobijając przy okazji rekord „najdłuższej inicjatywy społecznościowej”. Nowe prawo dzieci zyskało również poparcie osób znanych, m.in. Edyty Jungowskiej, Katarzyny Pakosińskiej, Grzegorza Miecugowa, Beaty Tadli, Ani Świątczak, Ewy Szabatin, Kasi Figury. Ambasadorem prawa do soboty bez telewizora i do weekendów spędzanych z rodzicami został podróżnik Marek Kamiński. Patronat nad akcją objął Rzecznik Praw Dziecka, Marek Michalak. Pod apelem o ustanowienie nowych praw dziecka podpisało się już 12 tysięcy osób. Akcja prowadzona przez portal ZnaneNieznane.pl zwróciła uwagę mediów na realny problem i, co najważniejsze, uświadomiła wielu rodzicom jak ważny jest czas spędzony z dziećmi. Akcja otrzymała nominację do nagrody TRAVELLERY 2011 w kategorii: społeczna inicjatywa roku.

Treść artykułu dotyczy stanu prawnego obowiązującego w czasie opublikowania go w piśmie.
Rynek Turystyczny
WYBRANY NUMER: 02/2012
DATA WYDANIA: 2012-01-23

AKTUALNOŚCI

Irlandia w Warszawie – bal i festiwale
Karnawał z Sun&Fun
Pierwsi przewoźnicy w Modlinie
Turcja coraz popularniejsza
Grupa eholiday.pl porządkuje swoje portfolio
Ostatniemiejsca.pl rozbudowują sieć…
Neckermann – dobre wyniki przedsprzedaży Lata 2012
Podróże kontra telewizor…
Hotel Krasicki hotelem z pomysłem

WYWIAD

Nie zamierzamy tracić sił na wyścigi w liczbowych deklaracjach

TRANSPORT

Promem na wycieczkę

PRAWO

Czas na stworzenie wzorcowej umowy o imprezę turystyczną

e-TURYSTYKA

Światowy rynek mobilnych usług telekomunikacyjnych

TARGI

ITB 2012
Podsumowanie ITM Warsaw 2012
Bielsko-Biała – powraca
Wrocław znów w Hali Stulecia

MARKETING I PROMOCJA

Od reklamy do PR i mobile

HOTELE

Czym zaskoczyć konferencyjnych gości?

KRYTYCZNYM OKIEM

Czy Grecja utrzyma pozycję jednego z najpopularniejszych kierunków wyjazdów Polaków?

ZDANIEM PILOTA

Przeciw deregulacji zawodu – II Forum przewodnickie

GŁOS BRANŻY

Turystyka – działania UOKiK

FIRMY I LUDZIE

Ucieczka na giełdę

MODA NA...

Moje wielkie greckie wakacje
Idę do Ciebie, PANIE…
Tunezja – reaktywacja
Turystyka ornitologiczna, czyli birdwatching w Polsce

Z HISTORII RYNKU TURYSTYCZNEGO

Z historii Rynku Turystycznego
Hotelarz    Rynek Turystyczny     Restauracja    Polski Jubiler
Wydawnictwo TRENDY | Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia



Zapoznaj się z naszym portalem pisma branżowego Polski Jubiler